Tieto- ja viestintäteknologia

Tieto- ja viestintäteknologinen osaaminen

Animaatioharjoituksia

Animaation tekeminen sopii melkein kaikenikäisille ja opettaa paljon taiteen tekemisestä ja kokemisesta.

Digitaaliset pelit

Niin pelikulttuuri kuin pelialustat ja pelitkin ovat kehittyneet huimasti viimeisten vuosien aikana. Tästä osiosta löydät…

Etiikka digitaalisessa mediakulttuurissa

Mediankäytössä ja viestinnässä eettiset kysymykset korostuvat: toiminnallammevoi olla kauaskantoisia ja monimutkaisia vaikutuksia. Missä määrin digitaalinen…

Etäopiskelumateriaalit

Mainonnan lukutaito Mainonnan lukutaito -tehtäväkokonaisuus valottaa lapsille mainosmaailman logiikkaa. Tehtäväkokonaisuudessa pohditaan mitä mainonta oikeastaan on…

Ihmekännykkä

Tehtävässä askarrellaan oma ihmekkännykkä ja samalla pohditaan, mihin kaikkeen oikeaa kännykkää käytetään.

Kohti elokuvaa

Yksinkertaisille elokuvaharjoituksille ja opetusvideoille on aina käyttöä. Nämä harjoitukset ovat sovellettavissa sopiviksi eri ikäisille.

Kuka pelkää tulevaisuutta? -leikki

Tämä leikki sopii ryhmätilanteisiin, esimerkiksi koulutuspäivän piristykseksi. Parhaitenleikki toimii, kun siihen osallistuu kerralla 6–15 leikkijää.…

Kuvaa, kuvittele, kerro!

Tässä työpajassa sukelletaan tarinoiden ja mielikuvituksen maailmaan. Millaisia tarinoita lapset ovat kuulleet ja millaisia mielensisäisiä kuvia tarinat heissä herättävät?

Lähtölaukaus animaatioon

Animaatioelokuvalla tarkoitetaan sellaista elokuvaa, joka on luotu ruutu ruudulta elävöittämällä esimerkiksi piirustuksia, valokuvia, nukkeja, paperileikkeitä…