Tykkäätkö vaikuttajasta?
Pohdi ja keskustele esim. ystäviesi kanssa, millä tavoin vaikuttajat mainostavat tuotteita ja palveluita julkaisuissaan, videoissaan…
Mitä on mainoslukutaito?
Mitä on mainoslukutaito? -sisältö on tuotettu yhteistyössä Luontoliiton Älä osta mitään -päivän kanssa. Työpajan voi toteuttaa kouluikäisten kanssa.
Mediasiltoja rakentamassa – Ylisukupolvisuus
Ylisukupolvisessa mediakasvatuksessa huomioidaan kaikkien osapuolien taidot ja tarpeet. Jos samaan työpajaan osallistuu sekä iäkkäitä, että…
Mediasiltoja rakentamassa – Kulttuurisensitiivisyys ja antirasismi
Kulttuurisensitiivisyys Kulttuurisensitiivisyys tarkoittaa ammattilaisen kulttuurisesti kunnioittavia vuorovaikutustaitoja ja arvostavaa sekä sanallista että sanatonta kohtaamista ja…
Ajan henki on mobiili – entä tulevaisuudessa?
Modernin älypuhelimen voittokulku on merkinnyt mullistusta koko mediakulttuurille. Se ei ole ainoastaan muuttanut sitä, miten…
Akun ilmeet
Tässä tehtävässä pohditaan tunteiden ilmaisua ja kehollisuutta Aku Ankka -sarjakuvan avulla.
Disinformaatio -työpaja
Digitaalisissa ympäristöissä toimiminen vaatii nuorilta kriittistä medialukutaitoa. Jokainen meistä on varmasti klikannut tai jakanut uutista,…
Disinformaatio nuorten mediamaisemassa
Disinformaatio ja piiloagendat -oppimateriaali tarjoaa toiminnallisia tehtäviä 13–17 -vuotiaiden nuorten mediakasvatuksen tueksi.
Etiikka digitaalisessa mediakulttuurissa
Mediankäytössä ja viestinnässä eettiset kysymykset korostuvat: toiminnallammevoi olla kauaskantoisia ja monimutkaisia vaikutuksia. Missä määrin digitaalinen…
Etäopiskelumateriaalit
Mainonnan lukutaito Mainonnan lukutaito -tehtäväkokonaisuus valottaa lapsille mainosmaailman logiikkaa. Tehtäväkokonaisuudessa pohditaan mitä mainonta oikeastaan on…