Tykkäätkö vaikuttajasta?
Pohdi ja keskustele esim. ystäviesi kanssa, millä tavoin vaikuttajat mainostavat tuotteita ja palveluita julkaisuissaan, videoissaan…
Mitä on mainoslukutaito?
Mitä on mainoslukutaito? -sisältö on tuotettu yhteistyössä Luontoliiton Älä osta mitään -päivän kanssa. Työpajan voi toteuttaa kouluikäisten kanssa.
Mediasiltoja rakentamassa – Kulttuurisensitiivisyys ja antirasismi
Kulttuurisensitiivisyys Kulttuurisensitiivisyys tarkoittaa ammattilaisen kulttuurisesti kunnioittavia vuorovaikutustaitoja ja arvostavaa sekä sanallista että sanatonta kohtaamista ja…
Ajaton tarina
Ajaton tarina -mediatyöpajat tukevat lasten oman äänen kuulumista ja rohkaisevat heitä vaikuttamaan oman elinpiirinsä asioihin.
Disinformaatio nuorten mediamaisemassa
Disinformaatio ja piiloagendat -oppimateriaali tarjoaa toiminnallisia tehtäviä 13–17 -vuotiaiden nuorten mediakasvatuksen tueksi.
Mainosetsivät
Mainosetsivät -oppimateriaalissa tunnistetaan, tulkitaan ja suunnitellaan mainoksia. Kokonaisuus sopii alle kouluikäisille.
Mediakulttuuriin kasvattaminen
Mediakulttuurin nopeassa sykkeessä on oltava sensitiivinen sille, millaisia aineksiamediakulttuuri tarjoilee lasten kasvuun ja kehitykseen. Mediakulttuurilla…
Sosiaalinen media vaikuttamisen välineenä
Työpajassa osallistujat pääsevät tutustumaan vaikuttamiseen sosiaalisen median kautta. Vaikuttamista harjoitellaan suunnittelemalla oma sosiaalisen median kampanja…
Tulevaisuuden uutiset
Tämä työpaja yhdistää uutiset ja tulevaisuuden ja herättelee pohtimaan journalismin tarkoitusta, etiikkaa sekä valeuutisia.
Tuumasta toimeen! -oppimateriaali
Videotuotanto kehittää laajasti medialukutaitoa Yläkoulussa oppijat alkavat luomaan tietoisesti omannäköistään mediakulttuuria. Luovat mediasisällöt syntyvät oppijoiden…