Mitä on mainoslukutaito?
Mitä on mainoslukutaito? -sisältö on tuotettu yhteistyössä Luontoliiton Älä osta mitään -päivän kanssa. Työpajan voi toteuttaa kouluikäisten kanssa.
Mediasiltoja rakentamassa – Kulttuurisensitiivinen työpaja
Miten ja miksi kulttuurisensitiivistä mediakasvatusta? Kulttuurisensitiivisyys merkitsee ennen kaikkea halua, kykyä ja herkkyyttä ymmärtää eri…
Mediasiltoja rakentamassa – Kulttuurisensitiivisyys ja antirasismi
Kulttuurisensitiivisyys Kulttuurisensitiivisyys tarkoittaa ammattilaisen kulttuurisesti kunnioittavia vuorovaikutustaitoja ja arvostavaa sekä sanallista että sanatonta kohtaamista ja…
Mediasiltoja rakentamassa – Äänellä ajatukset esiin – Podcast-työpaja
Valmistautuminen Mediametkan Podcast työpajan kesto on 4×2 tuntia, mutta sen voi pitää myös esimerkiksi koulupäivän…
Ajan henki on mobiili – entä tulevaisuudessa?
Modernin älypuhelimen voittokulku on merkinnyt mullistusta koko mediakulttuurille. Se ei ole ainoastaan muuttanut sitä, miten…
Ajaton tarina
Ajaton tarina -mediatyöpajat tukevat lasten oman äänen kuulumista ja rohkaisevat heitä vaikuttamaan oman elinpiirinsä asioihin.
Animaation tekeminen Stop Motion Studiolla
Animaation avulla on mielekästä havainnollistaa asioita ja luoda uusia tapoja rikastuttaa oppisisältöjä.
Disinformaatio nuorten mediamaisemassa
Disinformaatio ja piiloagendat -oppimateriaali tarjoaa toiminnallisia tehtäviä 13–17 -vuotiaiden nuorten mediakasvatuksen tueksi.
Etäopiskelumateriaalit
Mainonnan lukutaito Mainonnan lukutaito -tehtäväkokonaisuus valottaa lapsille mainosmaailman logiikkaa. Tehtäväkokonaisuudessa pohditaan mitä mainonta oikeastaan on…
Keskustelupaja: Digipelit ja mainokset
Tässä pajassa keskustellaan lasten kanssa dialogikorttien avulla erilaisista mediasisällöistä. Tarkoitus on pohtia omaa mediankäyttöään ja mediankuluttamistaan keskustellen annettujen väittämien ja kysymysten avulla.