Kännykkäpäiväkirja
Kännykkäpäiväkirja on 10-12-vuotiaille tarkoitettu työpaja, jossa seurataan omaa kännykän käyttöä kahden päivän ajan. Seuranta-ajan pohjalta…
Mediakulttuuriin kasvattaminen
Mediakulttuurin nopeassa sykkeessä on oltava sensitiivinen sille, millaisia aineksiamediakulttuuri tarjoilee lasten kasvuun ja kehitykseen. Mediakulttuurilla…
Meidän mainokset
Meidän mainokset -työpaja tarjoaa mediakasvatuksellisia keinoja mainonnan tunnistettavuuteen ja opettaa ymmärtämään mainonnan kohdentamisen logiikkaa.
Millainen mediakasvattaja olet?
Oletko mediakasvattajana somehirmu, cinefiili, pelikasvattajan perikuva vai kenties jotain ihan muuta? Testaa leikkimielisesti omat vahvuutesi…
Minkälainen mediankäyttäjä olet?
Tämän hauskan testin avulla voit tutkia ja arvioida käytöstäsi mediakansalaisena. Oletko sinä se tyyppi, joka vaikuttaa valinnnoillaan omassa ystäväpiirissään?
Oman elämänsä tubettaja
Tubettaminen on ilmiö, joka mullisti lasten ja nuorten audiovisuaalisen mediakulttuurin vuoden 2005 jälkeen. Kukaan ei…
Sosiaalinen media vaikuttamisen välineenä
Työpajassa osallistujat pääsevät tutustumaan vaikuttamiseen sosiaalisen median kautta. Vaikuttamista harjoitellaan suunnittelemalla oma sosiaalisen median kampanja…
Tunnista mainonta ostopolulla
Koulujen mediakasvatuksen tulisi ohjata lasta ainakin kahdessa mainontaan liitttyvässä teemassa. Ensinnäkin mainostaja pyrkii kasvattamaan myyntiä…
Tuumasta toimeen! -oppimateriaali
Videotuotanto kehittää laajasti medialukutaitoa Yläkoulussa oppijat alkavat luomaan tietoisesti omannäköistään mediakulttuuria. Luovat mediasisällöt syntyvät oppijoiden…
YouTube idealaarina ja video oppimisvälineenä
Videoiden teko on monelle lapselle ja nuorelle tänä päivänä yhä suositumpi harrastus ja monelle jopa…