Sosiaalinen media

Kännykkäpäiväkirja

Kännykkäpäiväkirja on 10-12-vuotiaille tarkoitettu työpaja, jossa seurataan omaa kännykän käyttöä kahden päivän ajan. Seuranta-ajan pohjalta…

Mediakulttuuriin kasvattaminen

Mediakulttuurin nopeassa sykkeessä on oltava sensitiivinen sille, millaisia aineksiamediakulttuuri tarjoilee lasten kasvuun ja kehitykseen. Mediakulttuurilla…

Meidän mainokset

Meidän mainokset -työpaja tarjoaa mediakasvatuksellisia keinoja mainonnan tunnistettavuuteen ja opettaa ymmärtämään mainonnan kohdentamisen logiikkaa.

Millainen mediakasvattaja olet?

Oletko mediakasvattajana somehirmu, cinefiili, pelikasvattajan perikuva vai kenties jotain ihan muuta? Testaa leikkimielisesti omat vahvuutesi…

Minkälainen mediankäyttäjä olet?

Tämän hauskan testin avulla voit tutkia ja arvioida käytöstäsi mediakansalaisena. Oletko sinä se tyyppi, joka vaikuttaa valinnnoillaan omassa ystäväpiirissään?

Oman elämänsä tubettaja

Tubettaminen on ilmiö, joka mullisti lasten ja nuorten audiovisuaalisen mediakulttuurin vuoden 2005 jälkeen. Kukaan ei…

Sosiaalinen media vaikuttamisen välineenä

Työpajassa osallistujat pääsevät tutustumaan vaikuttamiseen sosiaalisen median kautta. Vaikuttamista harjoitellaan suunnittelemalla oma sosiaalisen median kampanja…

Tunnista mainonta ostopolulla

Koulujen mediakasvatuksen tulisi ohjata lasta ainakin kahdessa mainontaan liitttyvässä teemassa. Ensinnäkin mainostaja pyrkii kasvattamaan myyntiä…

Tuumasta toimeen! -oppimateriaali

Videotuotanto kehittää laajasti medialukutaitoa Yläkoulussa oppijat alkavat luomaan tietoisesti omannäköistään mediakulttuuria. Luovat mediasisällöt syntyvät oppijoiden…