Tykkäätkö vaikuttajasta?
Pohdi ja keskustele esim. ystäviesi kanssa, millä tavoin vaikuttajat mainostavat tuotteita ja palveluita julkaisuissaan, videoissaan…
Mitä on mainoslukutaito?
Mitä on mainoslukutaito? -sisältö on tuotettu yhteistyössä Luontoliiton Älä osta mitään -päivän kanssa. Työpajan voi toteuttaa kouluikäisten kanssa.
Mediasiltoja rakentamassa – Kulttuurisensitiivinen työpaja
Miten ja miksi kulttuurisensitiivistä mediakasvatusta? Kulttuurisensitiivisyys merkitsee ennen kaikkea halua, kykyä ja herkkyyttä ymmärtää eri…
Animaatioharjoituksia
Animaation tekeminen sopii melkein kaikenikäisille ja opettaa paljon taiteen tekemisestä ja kokemisesta.
Animaation tekeminen Stop Motion Studiolla
Animaation avulla on mielekästä havainnollistaa asioita ja luoda uusia tapoja rikastuttaa oppisisältöjä.
Disinformaatio nuorten mediamaisemassa
Disinformaatio ja piiloagendat -oppimateriaali tarjoaa toiminnallisia tehtäviä 13–17 -vuotiaiden nuorten mediakasvatuksen tueksi.
Etäopiskelumateriaalit
Mainonnan lukutaito Mainonnan lukutaito -tehtäväkokonaisuus valottaa lapsille mainosmaailman logiikkaa. Tehtäväkokonaisuudessa pohditaan mitä mainonta oikeastaan on…
Minkälainen mediankäyttäjä olet?
Tämän hauskan testin avulla voit tutkia ja arvioida käytöstäsi mediakansalaisena. Oletko sinä se tyyppi, joka vaikuttaa valinnnoillaan omassa ystäväpiirissään?
Oman elämän dokumentointi
Tässä työpajassa nuoret oppivat kertomaan videon keinoin itselleen ajankohtaisesta mietteestä, toiveesta, unelmasta tai tunteesta. Kohderyhmä…
Pala-animaatio
Pala-animaatio on kuin virtuaalinen paperinukkeleikki, jossa pahvista leikatut hahmot heräävät eloon ruudulla stop motion -animaatiossa.