Audiovisuaalinen kerronta

Lähtölaukaus animaatioon

Animaatioelokuvalla tarkoitetaan sellaista elokuvaa, joka on luotu ruutu ruudulta elävöittämällä esimerkiksi piirustuksia, valokuvia, nukkeja, paperileikkeitä…

Meidän mainokset

Meidän mainokset -työpaja tarjoaa mediakasvatuksellisia keinoja mainonnan tunnistettavuuteen ja opettaa ymmärtämään mainonnan kohdentamisen logiikkaa.

Oman elämän dokumentointi

Tässä työpajassa nuoret oppivat kertomaan videon keinoin itselleen ajankohtaisesta mietteestä, toiveesta, unelmasta tai tunteesta. Kohderyhmä…

Pala-animaatio

Pala-animaatio

Pala-animaatio on kuin virtuaalinen paperinukkeleikki, jossa pahvista leikatut hahmot heräävät eloon ruudulla stop motion -animaatiossa.

Sometiaisen videopaja

Sometiaisen videopajassa suunnitellaan ja kuvataan oma video kuvitteellisista mediankäyttöön liittyvistä tilanteista. Työpajan kohderyhmänä ovat 13-15-vuotiaat.…

Tehdään oma elokuva!

Elokuvista voi oppia paljon katsomalla, pohtimalla ja keskustelemalla, mutta tehokas keino käsitellä elokuvaa on myös…

Tv-hahmosta pelisankariksi

Työpajassa käsitellään lasten lempisarjoja- ja pelejä sekä piirretään oma pelisankari. Lempisarjojen ja -pelien käsittely tapahtuu…

Videokerronnan uudet muodot

Elokuvissa käydään edelleen, vaikka teattereiden kuolemaa on ennustettu videonauhureiden keksimisestä lähtien. Elokuvateatterikokemukseen on satsattu valtavasti…

Voiko kirja olla kuin peli?

Tarinamuotoista kulttuuria kulutetaan jatkuvasti enemmän monialustaisesti. Samat tarinat löytävät siis tiensä kirjoista esimerkiksi elokuviin, digitaalisiin peleihin, lautapeleihin, musiikkiin ja sosiaalisen median sisältöihin. Tässä työpajassa alakoulun vanhimmat oppilaat pääsevät tutkimaan kirjojen ja digitaalisten pelien yhteyksiä pelillistämisen keinoin.