Tietokone

Tietokone

Ajaton tarina

Ajaton tarina -mediatyöpajat tukevat lasten oman äänen kuulumista ja rohkaisevat heitä vaikuttamaan oman elinpiirinsä asioihin.

Etäopiskelu peruskoulussa

Mainonnan lukutaito Mainonnan lukutaito -tehtäväkokonaisuus valottaa lapsille mainosmaailman logiikkaa. Tehtäkokonaisuudessa pohditaan mitä mainonta oikeastaan on…

Etäopetus toisella asteella

Disinformaatio digitaalisessa ympäristössä Tehtäväkokonaisuudessa pureudutaan informaatiovaikuttamisen mekanismeihin ja harhaanjohtavan valeuutisoinnin vaikutuksiin. Kokonaisuus on kestoltaan 3…

Mainosetsivät

Mainosetsivät -oppimateriaalissa tunnistetaan, tulkitaan ja suunnitellaan mainoksia. Kokonaisuus sopii alle kouluikäisille.

Meidän mainokset

Meidän mainokset -työpaja tarjoaa mediakasvatuksellisia keinoja mainonnan tunnistettavuuteen ja opettaa ymmärtämään mainonnan kohdentamisen logiikkaa.

Millainen mediakasvattaja olet?

Oletko mediakasvattajana somehirmu, cinefiili, pelikasvattajan perikuva vai kenties jotain ihan muuta? Testaa leikkimielisesti omat vahvuutesi…

Pelilaitteet

Pelittää!

Tässä tehtävässä tutustutaan erilaisiin peleihin, pohditaan pelimaailmoja ja tutustutaan ikärajoihin.

Tulevaisuuden uutiset

Tämä työpaja yhdistää uutiset ja tulevaisuuden ja herättelee pohtimaan journalismin tarkoitusta, etiikkaa sekä valeuutisia.

Videon editointi iMoviella

Tutorial ohjeistaa miten voit hyödyntää iMovie-sovellusta videoiden jälkikäsittelyssä. Videon kesto 6:51 min.

lukemassa

Voiko kirja olla kuin peli?

Tarinamuotoista kulttuuria kulutetaan jatkuvasti enemmän monialustaisesti. Samat tarinat löytävät siis tiensä kirjoista esimerkiksi elokuviin, digitaalisiin peleihin, lautapeleihin, musiikkiin ja sosiaalisen median sisältöihin. Tässä työpajassa alakoulun vanhimmat oppilaat pääsevät tutkimaan kirjojen ja digitaalisten pelien yhteyksiä pelillistämisen keinoin.